siedzenie na piłce kobieta

Siedzenie na piłce czy na aktywnym krześle?

Jeżeli cenisz sobie ruch, ale też odczuwasz skutki wielogodzinnego przesiadywania przed komputerem, to zapewne zacząłeś już szukać metod i sposobów siedzenia, które choć trochę odciążał twój kręgosłup i biodra. Jedną z nich jest siedzenie na piłce.

Piłka fitness do ćwiczeń i rehabilitacji

Śmiało możemy powiedzieć, że piłka wspiera aktywną pozycję siedzącą. Korzystając z niej przede wszystkim jesteśmy zmuszeni do ciągłego łapania równowagi. Tym samym automatycznie napinamy mięśnie bioder, kolan i kostek, oraz wzmacniamy mięśnie głęboki kręgosłupa oraz brzucha. Ponadto, siedząc na piłce jesteśmy zmuszeni do niemalże nieprzerwanej korekcji pozycji naszego ciała, przez co nieprzerwanie wykonujemy mikroruchy, które także wzmacniają barki oraz mięśnie grzbietu.

Wydaje się, że piłka to idealne rozwiązanie na to, by siedzieć lepiej, bardziej aktywnie i mądrze zadbać o formę i kondycję. Owszem, jest to rozwiązanie idealne… o ile nie musimy spędzać na piłce więcej niż 30- 40 minut w ciągu dnia.

Na dłuższą metę, piłka zamiast poprawiać jakość siedzenia i pracy stanie się destruktorem uniemożliwiającym nam pełną koncentrację i zaangażowanie w powierzone nam obowiązki.

Czy siedzenie na piłce na pewno jest zdrowe?

Mimo wielu zalet, zastosowanie piłki przy biurku wciąż budzi kontrowersje. Istnieje wiele opinii, że nt. efektów w poprawie kondycji i ukrwienia mięśni pleców oraz brzucha (1). Niektóre badania wskazują także na problem z ergonomią piłki – jej niestabilność zwiększa ryzyko upadku oraz urazu. Dodatkowo długotrwałe siedzenie na piłce może spowodować nadmierny wzrost napięcia mięśni, prowadząc do przykurczów, bólu czy nawet zgniatania tkanki miękkiej(2).

Czy jest coś lepszego niż siedzenie na piłce?

Niestety badania te stały się mocnym argumentem dla dystrybutorów tradycyjnych krzeseł biurowych – bo wedle tej teorii – lepiej mieć stabilne podłoże do siedzenia oraz oparcie na plecy niż poddawać się ryzyku upadku i obciążeniom kręgosłupa.

Ergonomiczna praca na piłce oznacza często nadmierny ruch i usilne próby utrzymania ciała w bezpiecznej pozycji siedzącej, przez co zamiast wspomóc swoją kreatywność, jesteś wciąż rozkojarzona i wytrącona z równowagi.

Dlatego piłkę fitness lepiej pozostawmy w sali gimnastycznej lub w domu wtedy, gdy chcemy się zrelaksować lub popracować nad formą.

Czy w takim razie istnieje sposób na wprowadzenie dynamicznego siedzenia, które połączy funkcje piłki fitness, zapewni jednocześnie aktywizację oraz bezpieczeństwo twoim mięśniom i kręgosłupowi, a Tobie spokój ducha?

Sprawdź jak działa fotel 3Dee

Aktywne krzesła swopper | 3Dee – bezpieczna alternatywa

Siedzenie aktywne to zupełnie nowy poziom siedzenia. To sposób na odzyskanie pełnej swobody ruchu za biurkiem w pełnej zgodzie ze swoim ciałem. Aktywne krzesła swopper lub 3Dee w swojej technologii nawiązują do efektów, jakie daje siedzenie na piłce, ale są bezpieczniejsze dla ciebie, twoich mięśni, kręgosłupa i w przeciwieństwie do piłki fitness możesz go używać prezz cały dzień.

aktywne siedzenie aktywny fotel

 

Cecha produktuAktywne krzesło swopper | fotel 3Deepiłka do siedzenia
Stabilna podstawatak
Podstawa stanowi podpór dla amortyzującej sprężyny
nie
Bezpieczny zakres ruchomościtak
Specjalny opatentowany przegub z blokadą kąta wychylenia maksymalnie do 15 stopni.
nie
Szerokie, wygodne siedziskotak
Elastyczne i dopasowujące się do twojej pozycji siedzisko zapobiega powstawaniu napięcia po spodniej stronie ud.
nie
Optymalna, bezpieczna praca mięśnitak
Regulowana blokada zapobiega nadmiernemu rozchwianiu i optymalizuje pracę mięśni od pasa w dół.
nie
Pełne wsparcie dla biomechaniki ciałatak
Krzesło swopper lub fotel 3Dee bezpiecznie naprowadzają na właściwe ustawienie miednicy oraz kręgosłupa tym samym przeciwdziałając tworzeniu się napięć i przykurczów.
nie
Możliwość regulacjitak
Krzesło swopper lub fotel 3Dee idealnie dopasowują się do twojej wysokości.
nie
Możliwość zainstalowania oparciatak
Wspiera twoje ciało w trakcie długich godzin pracy.
nie

 

Aktywne krzesła i fotele od aeris to także najwyższa jakość materiałów:

  • Poszycie siedziska: Mikrofibra (kolorowe siedziska) o 4 krotnie wyższym poziom odporności na ścieranie niż norma dla materiałów użyteczności publicznej
  • Sprężyna (samochodowa) wykonana jest z najwyższej jakości stali.
  • Kolumna wykonana jest z wysokiej klasy aluminium, elementów stalowych oraz PEEK (bardzo wysokiej jakości tworzywo sztuczne używane m.in. do produkcji implantów medycznych używanych m.in. przy rekonstrukcjach tkanek miękkich i twardych)
  • Podstawa wykonana jest z wysokiej klasy aluminium
  • Nośność swopper-a do 120kg wersja standard.
  • Na produkt udzielana jest 3 letnia gwarancja

Podsumowując, siedząc na aktywnych fotelach od aeris:

  • Dbasz o swój kręgosłup
  • Dostarczasz więcej tlenu do organizmu
  • Trenujesz mięśnie
  • Utrzymujesz prawidłową postawę
  • Stymulujesz krążenie
  • Przyśpieszasz metabolizm
  • Poprawiasz swoją koncentrację i nastrój

Aktywne siedzenie to świetna metoda na pobudzenie kreatywności i zwiększenie produktywności podczas pracy w pozycji siedzącej. Jeśli szukasz alternatywnego ciekawego rozwiązania podobnego do siedzenia na piłce, przekonaj się, ile dają aktywne krzesła swopper i fotele 3Dee. 

Siedzenie na piłce czy na aktywnym krześle?

Jeżeli cenisz sobie ruch, ale też odczuwasz skutki wielogodzinnego przesiadywania przed komputerem, to zapewne zacząłeś już szukać metod i sposobów siedzenia, które choć trochę odciążał twój kręgosłup i biodra. Jedną z nich jest siedzenie na piłce.

Piłka fitness do ćwiczeń i rehabilitacji

Śmiało możemy powiedzieć, że piłka wspiera aktywną pozycję siedzącą. Korzystając z niej przede wszystkim jesteśmy zmuszeni do ciągłego łapania równowagi. Tym samym automatycznie napinamy mięśnie bioder, kolan i kostek, oraz wzmacniamy mięśnie głęboki kręgosłupa oraz brzucha. Ponadto, siedząc na piłce jesteśmy zmuszeni do niemalże nieprzerwanej korekcji pozycji naszego ciała, przez co nieprzerwanie wykonujemy mikroruchy, które także wzmacniają barki oraz mięśnie grzbietu.

Niestety na dłuższą metę, piłka zamiast poprawiać jakość siedzenia i pracy stanie się destruktorem uniemożliwiającym nam pełną koncentrację i zaangażowanie w powierzone nam obowiązki. Dodatkowo długotrwałe siedzenie na piłce może spowodować nadmierny wzrost napięcia mięśni, prowadząc do przykurczów, bólu czy nawet zgniatania tkanki miękkiej(2).

Badania dotyczące siedzania na piłce stały się mocnym argumentem dla dystrybutorów tradycyjnych krzeseł biurowych – bo wedle tej teorii – lepiej mieć stabilne podłoże do siedzenia oraz oparcie na plecy niż poddawać się ryzyku upadku i obciążeniom kręgosłupa.

Aktywne krzesła swopper | 3Dee – bezpieczna alternatywa

Siedzenie aktywne to zupełnie nowy poziom siedzenia. To sposób na odzyskanie pełnej swobody ruchu za biurkiem w pełnej zgodzie ze swoim ciałem. Aktywne krzesła swopper lub 3Dee w swojej technologii nawiązują do efektów, jakie daje siedzenie na piłce, ale są bezpieczniejsze dla ciebie, twoich mięśni, kręgosłupa i w przeciwieństwie do piłki fitness możesz go używać prezz cały dzień.

Dlatego piłkę fitness lepiej pozostawmy w sali gimnastycznej lub w domu wtedy, gdy chcemy się zrelaksować lub popracować nad formą.

Sprawdź jak działa fotel 3Dee

 

aeris – najwyższa jakość materiałów:

  • Poszycie siedziska: Mikrofibra (kolorowe siedziska) o 4 krotnie wyższym poziom odporności na ścieranie niż norma dla materiałów użyteczności publicznej
  • Sprężyna (samochodowa) wykonana jest z najwyższej jakości stali.
  • Kolumna wykonana jest z wysokiej klasy aluminium, elementów stalowych oraz PEEK (bardzo wysokiej jakości tworzywo sztuczne używane m.in. do produkcji implantów medycznych używanych m.in. przy rekonstrukcjach tkanek miękkich i twardych)
  • Podstawa wykonana jest z wysokiej klasy aluminium
  • Nośność swopper-a do 120kg wersja standard.
  • Na produkt udzielana jest 3 letnia gwarancja

Podsumowując, siedząc na aktywnych fotelach od aeris:

  • Dbasz o swój kręgosłup
  • Dostarczasz więcej tlenu do organizmu
  • Trenujesz mięśnie
  • Utrzymujesz prawidłową postawę
  • Stymulujesz krążenie
  • Przyśpieszasz metabolizm
  • Poprawiasz swoją koncentrację i nastrój

Aktywne siedzenie to świetna metoda na pobudzenie kreatywności i zwiększenie produktywności podczas pracy w pozycji siedzącej. Jeśli szukasz alternatywnego ciekawego rozwiązania podobnego do siedzenia na piłce, przekonaj się, ile dają aktywne krzesła swopper i fotele 3Dee.