Rozejście mięśni prostych brzucha - czyli o postawie kobiety po ciąży

swopper dla mamy, czyli ćwiczenia po porodzie?

Trend na aktywną mamą potrafi czasem bardziej zniechęcić niż zainspirować do ruchu. Macierzyństwo nie należy do łatwych rzeczy zwłaszcza pod względem zagospodarowania czasu dla siebie. I kiedy pomiędzy zmianą pieluchy, a wywabianiem bobovity z dywanu słyszymy o szybkim powrocie do formy jako must do – jedyne pytanie, jakie się nasuwa to – „niby kiedy mam to zrobić?”

Przede wszystkim – nie śpiesz się

Świeżo upieczone mamy są całkowicie zaabsorbowane swoimi pociechami – i jest to całkowicie naturalne. Jeśli w tym czasie nie podejmujemy ćwiczeń – nic się nie stanie. Mamy na to jeszcze bardzo dużo czasu. Dodatkowo nagłe przejście z trybu „nie mam dzieci” na tryb „wow, jestem odpowiedzialna za tego małego, żywego człowieczka” bywa często szokujące i przewraca cały dotychczasowy porządek dnia i życia. Nic dziwnego, że tak ciężko znaleźć chwilę dla siebie, a co tu mówić o 15 minutach rozciągania.

 

kobieta trzymająca niemowle

 

Ruszaj się więcej na aktywnym krześle

Faktem jest, że panie, które wcześnie zaczną uruchamiać swoje ciało, unikną późniejszych dolegliwości i szybciej wrócą do formy po ciąży. Zanim jednak znajdziesz czas na wizytę w decathlonie po kijki do nordic walking, skorzystaj z tego, co masz w domu, na przykład ze swojego swoppera.

mama ćwiczy z dzieckiem na swopper-ze

Nie masz jeszcze swoppera?

swopper dla aktywnej mamy

Żeby być aktywną mamą nie musisz przecież od razu biegać maratonów (poza tym z pewnością pokonujesz zbliżony dystans na co dzień w domu). Jeśli posiadasz swopper w domu lub w biurze, wykorzystaj go! Siedząc na swopperze, utrzymujesz swoje ciało w ciągłym ruchu. Dzięki temu:

  • Wzmacniasz mięśnie brzucha
  • Stymulujesz mięśnie grzbietu i nóg
  • Odciążasz kręgosłup

Usiądź na swopperze i po prostu zacznij się ruszać. Możesz w tym samym czasie pracować, karmić malucha, dobijać się na infolinię Gerbera czy śpiewać kołysanki. Siedzisko swoppera ma uwypuklony kształt, co zapobiega szkodliwym uciskom i powstawaniu zatorów żylnych. Aktywne siedzenie stymuluje transport krwi do serca, poprawia jakość oddechu i świetnie wpłynie na twoje samopoczucie.